Äntligen en fungerande Kamera

Efter mycket tjat, tårar, skrik, stress, papper, krångel och framförallt tid(!) så har min kamera kommit tillbaks till min famn.

För er som orkar läsa så finns förklarningen här nedanför
I maj 09 inköpte jag min canon ixus 100IS, garantin på canons varor gäller bara ett år och i juni 10 gick kameran i krash efter att den varit inne på verkstaden redan två gånger tidigare.
I juli fick jag hem ett kostnadsförslag på att verkstaden inte skulle fixa kameran gratis då garantin gått ut för en månad sedan(!), förslaget jag fick var att det skulle kosta mig drygt 2100:- att reparera kameran (helt sinnessjukt då kameran som ny 09 kostade 3100:- och nu 2010 kostar den 1900:- att köpa ny?)
Självklart gick jag in på butiken där jag köpt kameran och klagade och ville göra en reklamation på varan. Först och främst tog det typ 6 veckor innan jag äns fick hem reklamationspapprena eftersom att alla i butiken samt verkstaden var så virriga och bara skyllde på varandra.
Efter tusen olika papper som skulle skickas in och allt var klart och inlämnat i mitten på oktober väntade jag på svar och antog att det skulle komma, men tiden gick och det han bli december.
Då var jag in i butiken för säkert tjugonde gången och de sa att de skulle höra sig för och återkomma till mig, en vecka senare fick jag tjata på dem igen och de skulle återkomma dagen efter och gjorde inte det denna gången heller, flyförbannad var jag då kan jag lova. Så arg och irriterad går jag in på butiken igen och skriker tusen gång på butikschefen som tillslut ringer runt när jag står på plats och får tillslut kontakt med personen som bearbetat ärendet. Och till svar i telefonen får han "Vi skrotade kostnadsförslaget och skickade en ny kamera till er i AUGUSTI" Altså har butiken missat att kameran har funnits där flera månader fast jag har varit in och frågat om den en miljon gånger.


In till verkstaden skickade jag en fin, men sliten röd canon och fick tillbaks en sprillans ny i svart i går. Och jag tänker aldrig mer i livet köpa något på expert kan jag lova, sämst service.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0