Läsvärt

När jag var på flygplatsen i bangkok härom veckan och skulle flyga hem fångades mitt intresse av en ganska intressant sak på taxfreen, nämerligen en bok.
Men självklart inte vilken bok som helst eftersom att jag avskyr att läsa. (av ett tiotal böcker jag försökt läsa så har en tidigare fångat mitt intresse.)

Den här speciella boken var the style strategy av Nina Garcia. Trots alla dåliga odds så köpte jag boken som ropade mitt namn i hyllan och den var definitivt läsvärd, nästan älskvärd!
Boken handlar om hur man får en personlig stil, mode och shopping att gå ihop och mycket om vad man ska spendera lite extra på. Den tar även upp ämen som att inte humörshoppa eller att impulshandla och konstigt som den shoppaholic jag var, så känns det som att boken har lärt mig och fått ner mig på jorden igen från mitt shoppingmoln, fått mig att investera smartare och just att sluta impulshandla. Jag trodde aldrig att det skulle hända ! Mycket av sakerna känner man igen sig i och vet om man bara tänker efter men sen gäller det att påminna sigsjälv om det.
Jag kan säga att för alla er som har en garderob med kläder men inget att ha på er: Läs boken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0