Inspiration till en nyårsklänning

Förra året sydde jag min egen nyårsklänning med mycket god framgång och tänkte därför göra likadant iår igen :)

Förra året kom den här kreaktionen från min symaskin

halvdålig bild då jag inte har knäppt en helbild på bara mig under kvällen.
Men det är altså en klänning med öppen mitt mellan bysten. Överdelen är draperad vågrätt och understycket är luftigt sittande. hela klänningen är gjord i chiffong.



Inspirationen kommer från den hära underbara klänningen som jag tyvärr inte hade tid att vänta på. (till höger)




Så iår har jag kikat runt lite efter fina klänningar men inte hittat något alls som jag verkligen älskat. Bäst hitils har varit den här klänningen som jag kanske kan använda som inspiration:
dock så har jag letat överallt efter stora glasstenar eller liknande men hittar det INGENSTANS.
och när det som minst lämpar sig så har jag inspirationstorka för övrigt. Måste komma på någon fantastisk idé.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0