Visa respekt för Solen.

Jag har aldrig varit någon som gillar att pressa i solen, men när jag väl åker på semester så är självklart målet att komma hem peppar-kaka-brun. Jag förstår om många av er är som mig, och många fler av er som bara älskar solen och inte får nog.

Men under min senaste resa fick jag grymt stor respekt för solen och vad den kan göra mot våran hud.
Efter sex dagar med skönt solande vaknade jag upp en morgon vid nio, frukosttime, och borde inte kollat migsjälv i spegeln. Mina båda ögon var svullna som två tennisbollar, värst på högerögat som jag inte kunde öppna alls !!!
Ögonen var inte bara svullna utan även knallröda på och runt om och täckta utav små äckliga blåsor och prickar.
Inte nog heller att det såg ut som fa-a-a-an så gjorde det något fruktansvärt jäkla ont också, tortyr ont, det gjorde ont när jag smörjde in det, när jag försökte kolla vanligt, när det blåste, när jag kisade.
Och det slutade inte där heller, jag var nämerligen rödprickig på hela kroppen.

  
 bilderna är tagna dagen efter att jag vaknade upp med utslagen och är milda i jämförelse med hur det faktiskt såg ut från början. kika också på hur svullet ögat är, jag försöker stänga ögonen helt på bilden men det blir ändå ett veck på båda ögonlocken. 


Så ni måste ta vara på kroppen och använda hög skolskyddsfaktor även där ni tror att det inte behövs (så som ögonen) Jag är aldrig solkänslig, blir knappt röd utav solen men ändå hände det.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är tur att man lär sig av sina misstag... och av andras. ;)

2010-11-16 @ 15:53:54
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0